Jeg håber, der er nogle gulvvarme-kyndige, som kan hjælpe os :)
Vi bor i et ældre hus, som er gennemrenoveret i 2007 af tidligere ejer. I den forbindelse blev der lagt gulvvarme i hele huset og al VVS blev udskiftet. I slutningen af 2022 fik vi udskiftet Wavin styreenheden, alle telestater og rumtermostater.
Men når det er frost udenfor oplever vi, at vi ikke kan opnå den ønskede rumtemperatur i flere af rummene.
I de fleste rum er gulvet fint varmt (cirka 24-25 grader), men det lader ikke til at være nok til at opvarme rummet til 22,5 grader.
Derudover oplever vi, at gulvet i soveværelset slet ikke er varmt selvom der kun er 19-20 grader i rummet, og termostaten er indstillet til 21,5 grader. Kun langs væggen er der varmt i gulvet.
Jeg har forsøgt at skrue op for termostaten til varmeanlægget med små intervaller. Men i går ville jeg give den et hak mere op, men opdagede, at den er skruet helt op. Temperaturen på vandet der løber ind, er jf. det midterste termometer cirka 38 grader (hvis jeg har forstået manualen korrekt).
Danfoss termostaten (den hvide, som ligner en termostat på en radiator) har jeg aldrig rørt ved, og jeg ved faktisk ikke, hvad den skal bruges til. Men den stod på næsten 4, og jeg har skruet den ned på 3.
Er der nogen, der har en ide om, hvad jeg kan gøre for at fikse ovenstående to problemer? Eller er det noget, der kræver en fagmand?