Hvor meget Max strøm har jeg ind på matriklen

Vil gerne asap finde nævnte tal, for at kende mine muligheder for el-bilopladning hjemme.
Kan jeg selv finde tallet, eller er jeg nødt til at vente til mandag, og så ringe til Radius(netansvarlig her i området)?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Afhænger vist af alder på din tavle.
Er den nyere, så sidder der vist tarifsikringer, de angiver så også hvor mange amp du er registreret til.
I gamle dage sad der et målerkort ved måleren, på denne var der også angivet max amp (= sikringer i gravsten). Nogle har beholdt disse gamle kort ved måleren, men de fleste har sikkert kylet dem ud. 
De fleste har vel 25 amp, hvis det ikke er på nedlagt landbrug, hvor der godt kan være 35, 50 eller 63 amp.
Matriklen indeholder 3 huse, hovedhus fra 1777, stald(nu bolig) fra 1850 og carport/værksted fra 1900.
Den viste hovedtavle sidder i 'stalden'. Svært at se på billedet, men øverst sidder 3 x 35A sikringer som dækker hovedhuset. I hovedhuset er der bimåler og separat tavle.
Nederst sidder en sikring i forsyning til værkstedet.
Begge huse har tidligere haft elvarme, nu har hovedhuset gas, og stalden masseovn.
Jeg prøver at vurdere om vi har strøm nok til at etablere 3 faset 11 kW elbilladning.

Billedet er lidt uskarpt, hvad står der på de to øverste.
Øverst: 3 x 35A Hovedhus(der har egen tavle)
Næste: 3 x 16A(komfur) + 3 x 13A(opvaskemaskine + køkkenstik) Stald
Næste: 3 x 13A(lys) + 3 x 13A(vaskemaskine, tørretumbler og vandvarmer) + 1 x 13A(værksted(ekstern)) Stald

Jeg vil sige at selvfølgelig kan du få opsat en ladeboks.
Den får sin egen tavle uden om den eksisterende.
Det vil altid komme ned til hvad du ellers bruger af strøm?

Vi har to elbiler og lader dem på skift om natten efter behov, der hvor der alligevel ikke er det store forbrug her.
Annonce
@kaffemand Samme plan vi har når hovedhuset om sikkert ikke så længe skifter til el-bil.

Fik installeret, og har nu ladet i tre måneder uden problemer :-)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis