Afdækning af huller i bagplade med rør i køkken

Jeg har prøvet at afdække flere huller i mit køkkenskab  med staniol og malertape, da der kommer madlugt ind fra min overbo.
Der er flere store huller i bagpladen som både skyldes at der løber vandrør ind samt afløb fra vask.
Og da rørene sider forskellige steder kan jeg desværre ikke sætte en plade over hullerne.
Så derfor har jeg prøvet at afdække hullerne med staniol, men kan jeg godt bruge staniol omkring vandrørene ? Mere om det kan skade vandrørene på nogen måde.
Mit afløb hænger “løst” så der har jeg forsigtigt sat staniol omkring.
Jeg vil også meget gerne hører forslag til hvad jeg kan afdække med i stedet for staniol.
Jeg er ikke den stærkeste i gør det selv, ( som billederne nok viser) og det skal være noget man kan fjerne, hvis man skal ind til rørene.
Jeg vedhæfter et par billeder af det jeg har lavet
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gaffatape er meget bedre.

Endnu bedre er en ventilator som laver et lille overtryk i din bolig - så kan du trykke lugten den anden vej.
Tak Thomas 
Så det gør ikke noget at jeg dækker vandrør med staniol ?
Jeg overvejede Gaffa tape, men tog det jeg lige havde
Jeg ved ikke hvilken ventilator du tænker på ?
Jeg har 2 udluftnings kanaler, hvor den ene er i køkkenet, men selv om jeg åbner mit vindue når hun steger, så er lugten der stadig.
Er der et bedre materiale du kan anbefale end staniol som holder mere tæt ?
Da mit afløbsrør hænger “løst” videre ind i væggen, kan jeg ikke rigtigt komme andet rundt om, end noget der sidder mere løst.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også