I 2014 købte jeg et klikgulv fra Wiking gulve - jeg havde dengang store problemer med at få gulvet lagt. Reelt set kunne det ikke klikkes sammen - i stedet blev det banket sammen (med vold).
Jeg havde nogle pakker gulvbrædder til overs, som har været opbevaret indenfor lige siden uden at være pakket ud. Jeg har nu pakket dem ud for at lægge dem i et nyt sted. Det er dog fuldstændigt umuligt for mig at få brædderne til at klikke sammen. Uanset hvor meget jeg bruger træklodser og hammer, kan jeg ikke få gulvbrædderne til sidde sammen. De virker på ingen måde til at passe sammen, så det er lidt samme oplevelse som for 10 år siden.
Jeg har forsøgt at skære lidt af den fuge, som det næste bræt skal klikke op i, men det er ikke lykkes mig at få nogle af brædderne til at sidde sammen.
Jeg har nu brugt adskillige timer på dette projekt og må konstatere, at det næppe vil lykkes. Spørgsmålet er så, hvad jeg skal gøre. Jeg kan selvfølgelig bare smide dem ud og købe et nyt, men er mere interesseret i at høre, om der er nogen, der har en ide til, hvad jeg kan gøre.
Må jeg skære noget af 'feren' af og lime brædderne sammen på langsiderne, eller er det en dårlig ide? Er der andre forslag til, hvordan jeg ellers kan få samlet gulvet?