Vindue sidder fast Raymond Martini 17 04-01-2025 10:44 Hej LDS, Jeg har to vinduer af denne type der har sat sig fast. Dvs. jeg hverken kan åbne eller lukke dem. Er der noget som helst at gøre? (Ja, jeg ved de er gamle og punkterede ) 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
jetdirect 2634 20-01-2025 14:22 hvis den er fulstændig urokkelig på alle måder selv med vold er der nok kun en ting skær tapperne over med en multicutter og ny låseskinne i bunden af vinduet
efry 973 2730 20-01-2025 16:56 Er det låsemekanismen, der har sat sig fast, eller er det vinduesrammerne der har udvidet sig så de binder i karmen?
Raymond Martini Trådstarter 17 21-01-2025 10:42 efry skrev den 20-01-2025 16:56:46Er det låsemekanismen, der har sat sig fast, eller er det vinduesrammerne der har udvidet sig så de binder i karmen? Jeg vil vurdere det er låsemekanismen der har givet op. Jeg kan bevæge selve håndtaget - men det kan hverken gå helt op, eller lukkes helt til. Det kan bevæges lidt frem og tilbage i midterpositionen.
jetdirect 2634 21-01-2025 11:14 så er der kun 2 muligheder, nyt låsetøj i bunden af vinduet hvis det kan skaffes, det er nok et ældre vinduenye vinduer også udfra ruderne er punkteret, nye bundlås er kun den halve løsning udfra vindue er i mindre god stand
efry 973 2730 21-01-2025 14:53 Har du afmonteret håndtaget og set om der er noget 'forkert' derinde?Prøv som sidste udvej at slå på håndtaget med en mukkert eller stor hammer. Det kunne måske få låsen til at virke igen hvis det skyldes rust eller korrosion.
jetdirect 2634 21-01-2025 16:59 en mulighed var og bore en lille hul igennem karnem igennem låsekassen hvor palen går ned i karmen og sprøjte rus tløsner ned