Kan disse LED armaturer "reddes"?

Hej!

Jeg har en hal med ca. 50 LED armaturer. Desværre begynder armaturerne så småt at dø en stille død én for én. Pt. er der 5 der er gået ud over de sidste par måneder. Har afmonteret en af dem for at se nærmere på dem og det er denne type: 

Lensaled G2 65W 7900Lm 4K Ip23 - Industriarmaturer - El og Vvs Materialer - Elmaterial A/S

Det undrer mig at de går til nu her, for de er fra 2017 og det er i en ridehal hvor der ikke er mange timer med lys. Vi har været her siden 2022 og jeg vil tro vi har små 1.000 driftstimer på dem. 

Det er forholdsvis kostbare armaturer og en udskiftning af dem alle er en kostbar affære. Det kan selvfølgelig gøres billigere, men mit spørgsmål er hvorvidt de kan reddes? Er det selve LED "striben" der skal udskiftes eller er det LED driveren? Og kan det overhovedet betale sig?

Der er forholdsvis meget aluminimum i de kasser og det er synd at kassere dem hvis de kan repareres. 

God dag til jer. 

Morten
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var nok værd at prøve om det er LED driveren der er defekt, du kan jo evt prøve at tage en fra en fungerende lampe..
​Men burde vel også kunne måle sig frem ​?

Vi prøver igen, i morgen --
Det kan også være en enkelt LED som er defekt, kan du komme til at sætte en test ledning henover dem en for en indtil du finder den som er røget?
jeg villle da umiddelbart starte med at måle hvad der kommer ud af drivern

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis