Opbygning af gulv før støbning.

Hej alle i kloge mennesker🤓

Jeg har krybekælder under stuegulvet. Gulvet i krybekælderen er beton.
Min plan var at slå huller i betongulvet, lægge stabilgrus ud og lægge 300 mm flamingo 10 cm beton med gulvvarme.


Har to spørgsmål:)

Er det nødvendigt at slå betongulvet i stykker i krybekælderen? 

Kan man bruge stabilgrus under flamingoen???

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vil mene det er en god ide med huller i betonen, for betonen er sikkert ikke vandtæt så du vil gerne have at vandet kan komme ud igen hvis det først er kommet ind.
Du kan godt bruge stabilgrus under flamingoen da flamingoen er kapilarbrydende.
Du kan godt bruge stabil under flamingoen, men med mindre du har det gratis giver det ingen mening.

Sand er både billigere, lettere og nemmere at rette af.

Selvbygger med stort S. 
Havde samme problem for 10 år siden.

Lavede ikke huller i klaplaget. Lagde lidt sand og lecanødder i bunden - men derefter mest flamingo - da det var lige så nemt/billig - så der kom 40 cm isolering før der kom beton/gulvvarme.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis