Devireg 230 gulvtermostat/fejl

Har her set problem med gulvarmetermostat, så nu prøver jeg også med mit problem.
Den har nu fungeret fint i 17 år, men er nu begyndt at relæet “snerrer” når den skal tænde, altså fra grøn til rød via føleren, men ikke når jeg drejer den fra grøn til rød.
Nu er det gode spørgsmål, er det føleren i gulvet eller er det Devireg 230 der er fejl i.
Tak på forhånd.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Det er sådan set uden betydning om der er det ene eller det andet. Man køber en ny termostat og der medfølger også en føler. Så det handles som en enhed. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar, men problemet er at jeg kan trække føleren op, men ikke få den nye ned så er det over 600 kr der er spildt hvis det er føleren der er kaput
Det er næppe følerens fejl at relæet snerrer. Hvis du drejer på skalaen og den snerrer der hvor den normalt ville tænde, er der meget lille sandsynlighed for at det er føleren.

Jeg ved ikke om en gammel føler passer på en ny styring. Hvis den gør, er det blot at købe en ny og genbruge den gamle føler.
Har lige prøvet og kan få relæet til at snerre og lampen er nærmest orange når jeg rammer punktet hvor den skal tænde, og mange tak for svar.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis