Fjernstyre gulvvarme i sommerhus

Hej
Jeg har dette styring til gulvarme i sommerhuset.
Hvordan laver jeg så jeg kan styre det hjemmefra ?
Det er net i huset

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er der panel radiatorer i hele huset eller er det el gulv varme
er gulv varmen centralt styret fra den viste termostat så det hele tænder via den viste på billedet, for den på billedet ser ud til og sidde på et badeværelse 

Rent teknisk kan man få det lavet men det er ikke noget du selv kan da der skal laves om i den faste instation til termostaten. 

at udstyr skal bruges et gsm modul fx https://nemteknik.dk/produkter/gsm-moduler/gsm-kontroller?utm_source=Google%20Shopping&utm_campaign=Google%20Shopping%20Feed%20&utm_medium=cpc&utm_term=1798&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIqLDJ7KbSigMVfZODBx0WFQR9EAQYAiABEgIbkPD_BwE

dertil en kontaktor der skal imellem elradiatorer og gsm modul.

Vi har selv i sommerhuset lavet så man kan tænde alt varme i huset via sms men det kræver instalatioen og radiatorer er trukket så det hele kan styres 
Hej
Jeg det er til gulvarmet på badeværelset

Det er stadig en ændrig der indebærer at der skal ændres i den faste instalation og som kun en elektrikker må lave.
Det er ikke noget man bare lige laver som alm forbruger.

nogen speciel grund til du kun vil styre 1 rum og ikke alt varmen i hele huset, ​
Man kan kun få noget effektiv og pænt ved at sætte det ved eltavlen. Så der skal være direkte kabel til gulvvarmen derfra. Det er der ofte. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Når der nu er netværk i huset, kan der så ikke bruges en eks Shelly wifi switch, hvis der er plads i dåsen bag den viste styring ? 
(ved godt at det er der næppe, men hvis nu der er)
Annonce
djaydjay skrev den 01-01-2025 13:22:41

Når der nu er netværk i huset, kan der så ikke bruges en eks Shelly wifi switch, hvis der er plads i dåsen bag den viste styring ? 
(ved godt at det er der næppe, men hvis nu der er)

Der er ikke plads den type termostat styring går dybt i dåsen har monteret en tilsvarende også til el gulvarme , men man kunne montere et tilsvarende dobbel forfra  underlag ved siden af og et blidlåg på dåsen  

sådan en shelly kan den ses udefra ?
Har en Shelly Plug, som vel i princippet er det samme, blot et mellemstik i kontakten. Den tilgås via App, og det virker fint udefra, når den blot er tilmeldt husets wifi.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis