Oversigt over el tavle

Hej

Er der en venlig person der kan forklare denne el tavle der befinder sig i et sommerhus jeg lige har overtaget ?
Spec, den BBC enhed samt timer ?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
bbc enheden er en kontaktor /relæ som sandsynligvis bliver styret af uret,som sikkert styrer elvarmen i de 2 rum, men jeg kan ikke sige det med sikkerhed uden at have set hvordan det er tilsluttet

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg tænker at den BBC enhed er en såkaldt kontaktor som, tænder for nogle el radiatorer/ gulvarme via en temp føler inde i huset m... (blot et bud), til venstre for den sidder der en alm 3 faset gruopeafbryder tik evt elradiator og vandvarmer, og sensommer den grpafbryder til komfur. Uret nederst tænker jeg  er et ur der kan indstilles således at varme tænder på en bestemt dag....I midten sidde RCD (HPFI) og så 2 alm 1 fase gruppe afbryder til lys og stikkontakterne
Kan uret være til natsænkning ?
Der er ingen rum føler i huset
kan afbryderen over elskabet være til at slukke for alt varme om sommerne ?

Det er umulig at sige hvordan det er strikket sammen. 
Låget på uret kan trækkes af og der sidder en knap for Ur - slukket - man ( tændt hele tiden)
Der kan du så tænde på uret til det giver et klik i relæet oven over, og så se om du kan slukke / tænde på afbryder ovenover. 
Det kan også være at afbryder tænder for varmen uden om uret, det vil være mere sandsynlig med den røde lampe (  husk at slukke mig) 
Når der ikke ses rumføler, så er det termostat på hver el radiator som styrer temperatur. 
Så der er nok kun den mulighed at du må prøve dig frem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvis du har mod på det kan du evt løsne inddækningen og tage et billede af den “nøgne” tavle.
Har selv lige overtaget et sommerhus med tilsvarende setup - og intet af det var forbundet til kabler længere, så der skal blot en ny dækplade på ved lejlighed.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis