Kloaklugt

Jeg har prøvet 3 forskellige vandlåse til mit hjørneafløb (unidrain) men der lugter stadig ret kraftigt af kloak på toilettet tættest på vores septik-tank. Tanken leder til ældre nedsivningsanlæg hvor jeg ved der ikke er udluftning på.

Nu har jeg så prøvet at lette låget på tanken lidt og det fjerner lugten fuldstændigt. Det tyder vel på noget undertryk der presser sig igennem afløbets vandlås? Det trækker ret kraftigt op fra afløbet hvis jeg fjerner vandlåsen.

Men jeg kan ikke rigtig have låget til septiktanken liggende skævt, så hvad kan jeg så gøre? Det lugter også lidt kraftigt 🤪

1) bore et par huller i dækslet til tanken og håbe på det er nok “til at tage trykket”

2) montere et rør i tankens top som jeg leder vandret væk under fliserne og op med en svanehals ovre i en nærtstående hæk. Her kan så monteres kulfilter

Jeg tror det bliver vanskeligt at montere udluftning i nedsivningen. Det er en meget gammel installation. 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Enig med larsen56, for hvis du vælger nr 1 og borer huller i dækset, så vil det lugte lige så meget, som når låget ligger skævt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis