Jeg har prøvet 3 forskellige vandlåse til mit hjørneafløb (unidrain) men der lugter stadig ret kraftigt af kloak på toilettet tættest på vores septik-tank. Tanken leder til ældre nedsivningsanlæg hvor jeg ved der ikke er udluftning på.
Nu har jeg så prøvet at lette låget på tanken lidt og det fjerner lugten fuldstændigt. Det tyder vel på noget undertryk der presser sig igennem afløbets vandlås? Det trækker ret kraftigt op fra afløbet hvis jeg fjerner vandlåsen.
Men jeg kan ikke rigtig have låget til septiktanken liggende skævt, så hvad kan jeg så gøre? Det lugter også lidt kraftigt 🤪
1) bore et par huller i dækslet til tanken og håbe på det er nok “til at tage trykket”
2) montere et rør i tankens top som jeg leder vandret væk under fliserne og op med en svanehals ovre i en nærtstående hæk. Her kan så monteres kulfilter
Jeg tror det bliver vanskeligt at montere udluftning i nedsivningen. Det er en meget gammel installation.