Min ford Kuga, benzin mister strømmen.

Hej. Min ford kuga, benzin fra 2017, har det med at miste strømmen på batteriet, bare når den står 1-2 dage. Jeg målte igår 12,2 volt på batteriet, og jeg målte også amp forbruget, det sagde 0,012amp når bilen er helt i "dvale" Her 24 timer efter er der 6,5 v på batteriet og bilen er helt død. Batteriet er skiftet for 3md siden. Det er et 84 amp. Er det en løs stel forbindelse man skal lede efter?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stel forbindelserne burde ikke ikke give strømforbrug når bilen holder stille, der må være et eller andet der bruger strømmen..
Hvis du har et voltmeter, der kan måle millivolt så kan du måle spændingsfaldet over sikringerne, og på den måde indkredse forbruget..

Du måler mens sikringerne sidder på deres plads, målingen svare til at bruge et amperemeter, når du måler spændingsfaldet over sikringen. Der findes også et tabel så man kan se hvad det svare til i ampere, men kan ikke lige finde den.

Vær opmærksom på nogle ting bruger strøm lige efter bilen er standset, så vent ½ times tid inden du måler, og undlad at åbne / lukke dørene imens.

Hvor mange volt lader den når motoren køre, gerne målt efter en ​længere køretur.

Du måler ​på de her punkter, på sikringerne..

Vi prøver igen, i morgen --
Prøv at måle ladespændingen. Den skal være 14,2 V. Omdrejninger må gerne være mere end tomgang. Du skal måle på selve batteriet og ikke på polskoene. Hvis spændingen ikke er de 14,2V flytter du minus ledningens over på blokken og ser om det øger spændingen.

fase
Har lige målt, der er nu 12,6V på batteriet, når jeg måler hvor bilen går i tonmgang (1200 O/min) så lader den med 14,8V. Nu måler jeg lige hvad der er på i morgen tidlig. Det m3d at måle over sikringerne bliver lige når jeg kan stå i tørvejr :-)
Glemte lige. Selv om der er 12,6V på batteriet så har jeg bemærket at batteri lampen på instrument panelet, lyser rød, nårmalt skal den vel være orange/gul lige som de andre? 
Er du sikker på at ladespændingen er 154,8 V. Det et alt for meget. Du skal have kigget på sin generator.

fase
Annonce
Hvis det er det originale batteri, skal det sikkert skiftes. Gør det inden du skifter noget andet.
Som jeg skrev i indledningen så er det en bil fta 2017 og jeg gjorde som det første at sætte et nyt batteri i for 3 måneder siden, et batteri som originalt. :-)
Fabrin- kan læse mig frem til at optimal ladespænding ved 20 grader c. Er 14,4v ved 10c. Som hos mig idag, er det optimale 14,8v  0c. 15,2v ? Om bilen så selv finder ud af dette, ved jeg ikke.
Gaxi skrev den 30-12-2024 21:31:23

Fabrin- kan læse mig frem til at optimal ladespænding ved 20 grader c. Er 14,4v ved 10c. Som hos mig idag, er det optimale 14,8v  0c. 15,2v ? Om bilen så selv finder ud af dette, ved jeg ikke.

Hvor har du læst dig til det med ladespænding og temperatur?

Det finder bilen ikke selv ud af. Hvis batteriet er af den vedligeholdelsesfri type er ladespændingen 14,2V. 
Ved 14,4 V og derover begynder der en adskillelse af ilt og brint. Det var derfor man ved batterier med 14,4V ladespænding havde mulighed for at fylde destilleret vand på.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis