Lugt fra radiator i bolig med gasfyr - og dermed i lejlighed

jeg bor til leje i stuelejlighed i stor villa med flere lejligheder. Opvarmes med gasfyr. I vinterhalvår er en svag lugt i lejlighed. Aftog i sommers, men er der nu igen, når der er varme i radiatorerne. Jeg har fundet ud af , at radiatorerne afgiver den samme lugt som jeg fornemmer i fyrrummet. Sætter sig i beklædning også og jeg kan lufte det på min hud. Lyder kryptisk, men sandt. Jeg ved fra forrige lejer, at vedkommende også havde problemet. Ved godt det selvfølgelig ikke er gas, der slipper ud, men hvad så. Radiatorerne er af ældre dato. (skal nævnes at i et rum, hvor der er en nyere radiator, er der intet problem. Jeg har nævnt det for udlejer for et halvt år siden, men så gik det i sig selv, pga. sommeren som nævnt. 
CN

CN
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Enten trænger de til en grundig rengøring/afvaskning, fordi det du lugter, er opvarmning af mange års gammelt støv / skidt på dem (derfor den nyere ikke lugter).
Eller er de gamle radiatorer en gang malet med noget, som åbenbart kan blive ved med at lugte ved opvarmning.

Så enten gør dem 100 % rene, hjælper det ikke så mal dem efterfølgende med en egnet maling (som sikkert også vil lugte i rimelig lang tid) - eller udskift dem til nye (forvent at du selv kommer til at betale   )
Tak for svar. Ja der er lidt støv nede i mellemrummet det kan jeg se, men  det er minimalt.  Jeg ved at lejligheden er total rengjort og malet inden jeg flyttede ind for 3/4 år siden, .jeg må spørge udlejer om de også  er blevet malet. De ser faktisk nymalet ud,  Det der bare undrer mig, er at den samme lugt er ude i fyrrummet. Der er en dør derud til, fra min lejlighed og jeg  har et par ting stående derude. Derfor går jeg af til derud. Også det at forrige lejer havde samme oplevelse. 

CN
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også