Jeg vil installere en ventilator i væggen over min bruser på badeværelset, i den eksisterende udluftningskanal (se billede). Jeg kan dog ikke få den eksisterende plastikramme ud, formentlig fordi fliserne stikker ud over rammen, og måske også fordi den er limet fast. Her er min plan:
- Fjern "klappen" (men lad plastikrammen i kanalen sidde).
- Skru en 195x195 mm Duka-dækplade over hullet (den vil stikke 7,5 mm ud over fliserne på alle sider): link til produkt.
- Monter en Duka Pro 70 ventilator i dækpladen: link til produkt.
- Sæt et stik på ledningen til ventilatoren, før ledningen gennem en kabelkanal langs loftet, og sæt stikket i en stikkontakt. Jeg planlægger at tænde og slukke for ventilatoren via stikkontakten.
Lyder dette fornuftigt? Jeg er især bekymret for, om der vil dannes kondens i kanalen. Væggen er kun 23 cm tyk. Bør jeg indsætte en 100 mm rund plastkanal i den eksisterende kanal?