Kan jeg isolere et uisoleret røgrør?

Der er opstået en misforståelse mellem mig og min skorstensfejer så nu har jeg monteret min stålskorsten til brændeovnen sådan, at jeg mangler 5 cm isoleret røgrør under loftsbeklædningen inden det uisolerede røgrør starter (der skal være 27 cm og jeg har kun 22 cm fra loft til uisoleret røgrør). Kan jeg beklæde godt 5 cm af det uisolerede røgrør med fx rockwool conlit fire mat? Dvs kan jeg isolere et røgrør?
Tak for hjælpen derude! 👍
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er næsten nødt til spørge skorstensfejeren til råds, og om han vil accepterer at du selv isolerer.
For jo, man kan godt isolere et røgrør, men det er nok ikke 100% sikkert at han vil godkende det.
Så det kan næsten ikke betale sig at forsøge, uden at have hans accept, for han skal jo godkende det i sidste ende.
Kan du ikke sænke den isolerede del? Skære 5cm af det ​uisolerede så der kommer til at mangle 5cm i toppen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har et stykke røgrør som jeg selv har isoleret, Det er ok her men du må spørge skorstens fejer. De er både rådgivende og dem der skal godkende det. Rådgivning er gratis ( betalt over ejendomskatte billet ) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for dine tanker😊 - jeg tager den med skorstensfejeren. Bare rart at være lidt forberedt i dialogen. Kan godt afkorte uisoleret del men det kræver at jeg sænker resten af stålskorstenen incl den del der er fæstnet i inddækning i taget- stort arbejde. Derfor spørgsmålet :-) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis