Ny indervæg i kælder

Hej
Jeg skal lave mig en ny skillevæg i min kælder inden der støbes gulv (med isolering under og alt det der).
Er opbygningen: et fundammet af lecablokke der sættes i beton. Murpap løst oven på og så letbeton - også bare løst oven på murpap?

På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er opbygning. Men det skal fæstnes til mur ude ved kanter, hele vejen op.. Det kan være med stumper af armeringsjern, som bores ind i væggen. Hvis du bruger 40 x 60 multiblokke så borer du ind i 39 cm oppe, og laver så en rille øverst i den blok som skal være ude ved væggen, presser noget lim med ind i hullet, placerer jernet og fylder rillen samtidig med at næste fuge lægges.
På den måde får du plads til armeringsjern uden at det tager plads op i fugen, så det kunne genere næste blok. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Letbeton skal ikke stå løst på pap men mures for fuld understøtning 
Der ska en stribe lim imellem murpap og letbeton. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis