Hvilken slange til emhætten

Hej.

Har netop monteret en emhætte - Thermex Metz Mini.

Jeg har fra udkastet på emhætten til det fri omkring 2.0 - 2.5 meter.

Diameteren på udkastet fra emhætten, såvel som ventilationsrøret i væggen, er på 150 mm og der er ikke tale om nogen former for reduktion undervejs.

Det er monteret i et overskab i køkkenet og fast glat rør er ikke en mulighed.

Hvilket flexrør vil I anbefale? Isoleret, lyddæmpet, aluminium, plastik eller noget helt andet?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flexrør er ikke godt, glat rør er altid at foretrække - hvis det er fordi et 150mm rør er for tykt i dybden kan man vel bruge fladkanal?

/BOFH 


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Lyddæmpende alu flexrør er lidt dyrere men hvis du er støjfølsom er det godt givet ud. Glatte rør er selvfølgelig bedt ifm til flow.

Som BOFH er inde på er der måske plads til fladkanal?

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Alu flexrør er lidt bedre end plastflexrør. Hvis det går igennem koldt område skal det isoleres

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis