Fjernvarme fyr svinger for meget i L/h?

Hej

Jeg har haft besøg af en service tekniker til mit fyr (gratis service ordning fra fjernvarmen).

Jeg blev gjort opmærksom på at måleren svinger op og ned i l/h. Den kan svinge fra 30 til 150 l/h på en gang.

Service teknikeren pegede på termostaten som sandsynlig fejl. Jeg har skiftet termostaten og jeg troede fejlen var udbedret da den har ligget stabilt de sidste 5 dage. Men nu opdager jeg at den kører op og ned i l/h igen.

Her er hvad jeg ved:

- Måleren viser rigtigt. Jeg kan høre at det hyler lidt når flowet stiger og måleren viser højere l/h. 

- Det er fra radiator kredsen og ikke varmtvandsbeholderen problemet er. 

- Når jeg tager termostaten helt af stiger flowet til +400 l/h og trykker jeg ventilen ind går den til 0 l/h

- Temperatur forskellen mellem retur på uret og retur på måleren er max 3 grader. 

- Fjernvarme fremløbstemperatur 77C, fjernvarme retur 37C.

Har i nogle forslag? 
Hej Jeg har haft besøg af en service tekniker til... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu var jeg nede for at kigge. Nu ligger den igen helt stabilt på 90l/h.

Jeg har taget et billed af trykmålerne på fremløb og retur, men jeg tror at retur måleren er i stykker for den viser højere end fremløb? 

Der er vel ikke byttet om på frem- og retur fra fjernvarmen. Bare en tanke, men røret med den røde hane skal være meget varmere end røret med den blå hane.
Prøv at lukke for een af hanerne fra fjernvarmen. Så skal trykmålerne vise det samme.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis