Lukning af ventilation? u1234 61 2200 28-12-2024 08:55 Jeg har denne åbne ventilation i en lejlighed på et toilet (intet bad) som kommer nede fra underbo og fortsætter op til overbo. Grundet lugt genere fra underbo overvejer jeg at lukke den.Men hvordan gør jeg det? 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
djaydjay 1454 7200 28-12-2024 09:46 Den ser nu ikke ud til at have forbindelse til underboen, ventilationsrøret starter jo din lejlighed.Men det er da muligt, at der sker nedslag af lugt oppe fra toppen af rørene, selvom det lyder lidt usandsynligt.Du kan jo prøve at tape noget plastik foran hullet, og se om det hjælper.
buller27 1195 28-12-2024 18:12 Hvis der er et flow ind i din bolig fra røret (i stedet for udsugning) så skal du tage fat i vicevært, bestyrelse ellr udlejer. For så er der nogen der har monteret ventilator i hullet i dere slejlighed (og det er ulovligt).Du må heller ikke selv blokere aftrækket. Det er også ulovligt. Du kan starte med at rense det, da det ser ud til at være møgbeskidt og sådan noget snavs/mug kan godt lugte lidt.Hvis der ikke er flow ind i din bolig men ud (så aftrækket virker efter hensigten) er det ikke dér lugten kommer fra Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
ev elmand 30531 7480 28-12-2024 23:26 Du kan måle flow med et stearin lys. Du nærmer dig hullet med flammen og er ikke i tvivl. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)