Silkeborg stigefabrik og produktansvar ?

Jeg kunne ikke længere nøjes med min 3 trins trappestige. Købte derfor en 4 trins trappestige, hvor jeg kunne nå støttebøjlen og føle mig mere sikker. Valgte en Silkeborg stige hos Jem&Fix, fordi det var det nærmeste sted. Sikke noget BRAS.
Stigen fungerer godt nok, men øverste trin, som man klapper stigen ud og ind med har knivskarpe kanter, som nær havde kostet mig en finger! Utroligt at der ikke er efterslebet eller fjernet grater efter udstansningen. Det gælder begge sider af øverste klaptrin.
Jeg klarede de skarpe kanter med en plakatskinne jeg havde liggende.
Ikke nok med det! Ved alle skruehuller i vangerne stikker der lange metalspån ud. Ses på billedet.
Jeg har kontaktet Silkeborg stigefabrik 3 gange med billeder af den famøse stige. Ingen reaktion! Nu har jeg skrevet en anmeldelse på Trustpilot….. ingen reaktion.
Stigen er jo livsfarlig med de skarpe kanter! 

Når lysten driver værket
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Retur til Jem&Fix og få en ny. Du har fået en mandagsmodel og kvalitetskontrollen har sovet.
Mvh.
Mikkel

Du kan nok ikke regne med svar her i juledagene. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Man får hvad man betaler for. Alle kneb gælder når prisen skal holdes nede. Det er dog vigtigt for producenterne at tingene kan godkendes efter gældende normer.
Men du har da ret - der skal ikke gøres ret meget ekstra for at stigen fremstår langt mere brugervenlig.

Søren O
Tror du har været uheldig, købte nøjagtig samme stige for et år tid siden, og har brugt den rigtig meget i forbindelse med totalrenovering af 3 værelser, har aldrig oplevet problemer.

Men helt klart et billigt produkt, det har så den fordel at den næsten ingenting vejer..

Eks en Zarges er en hel anden kvalitet, men også voldsom dyre.. ​LINK​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svarene. Nu skulle der jo kun så lidt til for at jeg kunne bruge stigen og få hængt mine gardiner op, men der er gået mere end 10-12 dage siden jeg skrev til fabrikken. Billigt kram eller ej, det skal jo ikke være så man kan komme til at miste fingre. Øverste klaptrin er jo det man tager fat i.

Når lysten driver værket
Stigen er formentlig CE mærket og opfylder dermed kravene. At jeg så personlig ville have valgt en trappestige af træ, er noget helt andet. Den af træ er også dyrere.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis