Male et husmandsted med skalcem 100

vi skal male udvendigt til sommer, det bliver med skalcem 100.

Da vi har mange kvm, har jeg tænkt på om en wagner maler pumpe kan bruges, så vi kan blive fri for at dyppe malerrullen konstant.
eller en anden form for pumpe?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Arbejdet med at afdække vinduer, døre, opad imod udhæng, og ned imod sokkel. kan nok ofte tage lige så lang tid som når man bruger rullen. Men det kommer jo an på hvor let det er at dække af. 
Ved udhæng kan man måske holde en plade op imod, så denne flyttes med. på samme måde nead.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tror ikke Wagner sprøjter kan holde til at sprøjte med, Skalcem som er cementbaseret..
Skalflex viser jo også kun rulle og pensel til påføringen.

Vi prøver igen, i morgen --
Mini Me skrev den 26-12-2024 13:05:57

Prøv at se denne tråd LDS link

Hvis det er multi sprøjtepistolen er den betydelig billigere her.. LINK

Vi prøver igen, i morgen --
Uha mange tak for hurtige og meget relevante svar, og der er jo ikke noge som er "bare lige"

Godt nytår til jer alle:)
der er vist ingen af de ovenstående der nogensinde har prøvet at bruge skalcem
brug en kalkkost
der er tit kalk eller lidt løst tilbage på gamle vægge , og så er det helt umuligt at bruge rulle
sprøjte er helt udelukket , hvis det skulle lykkedes vil det kun holde til den første vinter , så falder det meste af
normalt kan jeg klare en hel ejendom på et par dage med kalkkosten , så det er ikke så slemt når man først kommer i gang
Fuldstændigt korrekt Bredker, derfor henviste jeg til den gamle tråd ;-) 
bredker skrev den 26-12-2024 17:54:47

der er vist ingen af de ovenstående der nogensinde har prøvet at bruge skalcem
brug en kalkkost
der er tit kalk eller lidt løst tilbage på gamle vægge , og så er det helt umuligt at bruge rulle
sprøjte er helt udelukket , hvis det skulle lykkedes vil det kun holde til den første vinter , så falder det meste af
normalt kan jeg klare en hel ejendom på et par dage med kalkkosten , så det er ikke så slemt når man først kommer i gang

Jeg har aldrig prøvet at male en udendørs væg. Til gengæld har jeg malet med kalkmaling. 

Er det nogenlunde det samme i tekstur / vægt? Var i hvert fald overrasket over hvor tung kalkmaling var. Og er det til at male kanter pænt?

For et par dage er immervæk ikke meget
kalkmaling har jeg ikke prøvet
men skalcem er ret nemt at male med , brug en pensel til kanter og falser
du vil hurtigt få føling med det
det vigtiske er at det er blandet korekt op , brug en boremaskine med piskeris , da det skal pisket godt igennem , og så brug en pind til at røre efter med , du skal regne med at røre for hver halve time da det bundfældes , og rør ikke mere op end du bruger på et par timer
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også