Havetraktor sidder fast i grus på gårdsplads

Hej, 

Jeg simpelthen forsøgt i noget tid og finde en havetraktor der kan rive ordenligt i gruset uden den sidder fast.

Jeg har prøvet frontrider og almindelig.

Vil det hjælpe hvis der kommer traktordæk på bag? 

Jeg vil helst ikke ud i og skulle købe en awd. Men det kan måske blive enden af det.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa
Det er nok lidt svært at svare på, er din gårdsplads kørt godt sammen og minimalt drænet, skal de harve tænder godt ned. De fleste pladser er det blot perlesten, som skal løsnes med en simpel fjeder tands rive, og her kan  have traktorer klare opgaven. Granit pakker sig bedre men efter nogle ture kan de også løsnes. Er den meget fastere, er en traktor nok bedre, med en granat harve, eller stub kultivator.. Efter det er løsnet, skal du blot køre lidt oftere, for at holde det ved lige. En ATV var bedre, og udvalget af harver sikkert større, men jo - det koster.

På mit tidligere arbejde, har jeg prøvet forskellige dæk på en havetraktor (ja endog larvebælter), dog på en Zeroturn.

Dæk med traktormønster gravede sig ned i løs sand, og er dit grus løs i det er det nok det samme, men eller står de rimelig godt fast, men en havetraktor er jo ikke så tung, så det bliver aldrig så godt som på en rigtig traktor.

Bredere dæk var det der hjalp bedst, og gerne med et godt mønster, hvis den skal kunne tage godt fat.

Så må man heller ikke pumpe dækkene for hårdt op, gerne så lidt luft som muligt.

Larvebånd så står den bare godt fast, men desværre var der mange andre problemer, så det blev hurtig droppet.

Vi prøver igen, i morgen --
Vi bruger en awd havetraktor til perlestenene og en fjedertandsrive med 1 række tænder, og har aldrig siddet fast,
Måske kunne du teste brug af snekæder på baghjulene først - det er nok billigere end nye dæk og bestemt billigere end awd og atv…

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis