Spartelmasse til låge

I køkkenet har vi en hjørnelåge (den slags der er delt på midten).

Beslaget der holder lågen i bunden er blevet revet ud af dens huller.

Hullerne er nu ødelagte, og planen var at måle dybden på hullerne; save nogle dybler til og lime dem fast som jeg så kunne skrue ind i.

Jeg har nu set at der før vi flyttede ind har været problemer med andre låger. Her er hullerne repareret med en slags sort/mørkegrå spartelmasse.

Nogen idé om hvilken slags fugemasse det er?

Det skal være solidt nok til at kunne holde en halvtung låge.

Måske dette var en bedre løsning: https://www.skabsdesign.dk/reparations-plade-til-kokkenskab-90x90mm-rustfri-stal.html?gad_source=1&gbraid=0AAAAADIBtctVwsx2cy6gyc1-0Ujvt798v&gclid=Cj0KCQiA1Km7BhC9ARIsAFZfEItlU_QQ0v8y3UQppInJmnr_abHxO01KvyJ5H83ufLFxgudU4SvOIBcaAnd7EALw_wcB

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Antager at det er en art spånplade det skal sidde i? Du kan bruge hacket med superlim og bagepulver - det hæfter fænomenalt og hærder op så det bliver hårdt som epoxy, efterfølgende bores hullerne op så de passer til skruerne.

https://m.youtube.com/watch?v=-XmwAnFCn2o&t=1s&pp=2AEBkAIB

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 24-12-2024 12:50:34

Antager at det er en art spånplade det skal sidde i? Du kan bruge hacket med superlim og bagepulver - det hæfter fænomenalt og hærder op så det bliver hårdt som epoxy, efterfølgende bores hullerne op så de passer til skruerne.

https://m.youtube.com/watch?v=-XmwAnFCn2o&t=1s&pp=2AEBkAIB

/BOFH 

Tak.

Den lim ser meget tynd og flydende ud. Jeg tror det vil blive vanskeligt at få til at blive i et hul på en lodret flade. 
Din plan med lim og dyvler er nu god nok.
Med hensyn til fugemasse, så tror jeg det er noget 2-komponent spartelmasse, som der har været brugt. Men om det er en bedre løsning end opborede huller med lim og dyvler, som passer stramt, - det er jeg ikke sikker på.
Det afhænger af hvor godt spartelmassen vil binde i spånplade-skabsside.
Men metalpladen bør helt sikkert holde, medmindre man bruger at støtte sig på lågen, når man skal rejse sig efter at have været inde i dybet på hjørneskabet. Det er der vist ikke noget som holder til i længden.
Jakob M. skrev den 24-12-2024 13:29:08

Tak.

Den lim ser meget tynd og flydende ud. Jeg tror det vil blive vanskeligt at få til at blive i et hul på en lodret flade. 

Ja man ville selvfølgelig skulle afmontere lågen mens rep er pågående, men det ville man da skulle gøre alligevel, til gengæld er det hurtigt ovre med den anviste metode.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 24-12-2024 14:46:52

Jakob M. skrev den 24-12-2024 13:29:08

Tak.

Ja man ville selvfølgelig skulle afmontere lågen mens rep er pågående, men det ville man da skulle gøre alligevel, til gengæld er det hurtigt ovre med den anviste metode.

/BOFH 

Det er ikke hullerne i lågen der er gået i stykker. Jeg kan godt se overskriften er misvisende.

Det er hullerne i skabet den er galt med. Derfor også linket til rep. plade.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også