Hej alle,
Jeg har købt dobbeltisolerede spotlys til indbygning i nedsænket loft. Der er tale om fueva 5 fra Silvan. Der er allerede trukket downlight kabel med jordledning. Forgræningsdåsen til spotsene har ikke en klemme til jordledningen. Er det rigtige i dette tilfælde bare at klippe jordledningen af ved udgangen af den ydre kabelisolering i pl-dåsen samt ved hver spot?
BTW så er det en meget lille forgreningsdåse som disse spots er udstyret med. Jeg ser godt nok ikke hvordan to downlight kabler med den fulde ydre isolering kan komme ind via samme indgang (fra den første og videreførsel til den næste) og at dåsen kan lukke tæt. Er det ulovligt at klippe den ydre isolering af før indgangen til dåsen således at lederne kun er isoleret med et lag lige før indgang til dåsen?