Ledninger til el gulvvarme..

Er der nogen der har en anelse om hvilke ledninger der skal hvor på dette gulvvarme..? Jeg kan ikke rigtig lure hvorfor der er 3 ledninger og 3 jord..? Det er som om der mangler en ledning.. som de sidder lige nu er der kun varme I halvdelen af gulvet..
Er der nogen der har en anelse om hvilke ledninger... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal være nul, fase, og jord(yderst) i alle varmekablerne. Hvis du mangler en leder, kan du prøve at skralde lidt af kablet tilbage, for at se om den evt. skulle ligge skjult.

Den blottede jordleder skal du have isoleret med krympeflex, eller muffe over i en ledning, hvor den forlader kablet. Så undgår du at lave den kortslutning du er tæt på at lave på billedet, hvor jordlederen går tværs forbi en blottet leder i klemrækken.

Elektronikteknikeren
Der er kun 1 leder og jord i kablerne.. jeg må prøve at måle mig lidt frem.. de må dele nul et sted..
På desse 2 ledere kan jeg måle 109.6 ohm.. og gennemgang på jord.. men der er ingen forbindelse til det sidste kabel..hverken leder eller jord..
Du skriver, at du kan måle 109,6 Ohm og gennemgang på jord. For nu at være helt sikker vil jeg spørge, om de to ledere, du måler 109,6 Ohm gennem, er de to ledere, du viser. Altså den sorte og den blå kappe. 
Du skriver også, at der ingen forbindelse er til det sidste kabel. du viser kun to kabler på billedet.

fase
Ja det er det blå og sorte.. og der er modstand på det inderste... og jorden burde være den der ligger rundt om det inderste kabel.. det 3 kabel er blåt med rød ledning og jord omkring..
Annonce
Kan du måle modstand mellem den røde ledning i det blå kabel og nogen af de inderste ledninger i de andre kabler?

fase
Når jeg har sluttet dem til med gennemgang, så gulvvarme virker i noget af gulvet, og måler fra brun og til den blå med rød, så er der spænding på både jord og leder..?
Nej intet til den røde.. kun at der er strøm i den nu..
Det blå kabel med den røde leder må have en anden ende. Kan der være den mulighed at enderne fra de tre kabler er koblet sammen et sted. Hvad er modstanden mellem den røde leder og en ad gangen i de andre ledere? 
Når du siger, at der er spænding på det blå kabel med rød leder, hvor stor er spændingen så?

fase
Og hvis jeg slukker for gulvvarme på termostat så der ikke er varme på er der stadig spænding i det blå kabel med rød og jord..?
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis