Murer - Hvordan sliber man beton?

Jeg har et dørtrin i beton, som ​er lidt groft i det.

Findes der en klinge til vinkelsliberen eller lignende som kan bruges til at slibe det mere glat med?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kaldes en diamantkop, fås i mange varianter.
Støver af h til hvis du ikke sætter en sugeskærm på, finstøvmaske er nødvendigt. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hvis det er udvendig så er det en fordel at det er groft på overfladen. Så bliver det ikke så nemt glat. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Er det sådan en kobberfarvet en med prikker på?

Enig med det med at det kan ​blive lidt glat - Den er bare meget ru lige nu og det er virkeligt ikke ret ​kønt :)

Tak for svarene :)

Til udendørs ville jeg vælge en dobbeltradet ala den her, den med 'prikker' er mere til afrensning af overflade etc.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Så det måske vigtigt lige at bemærke at sådan sådan en slibekop på en vinkelsliber med 12.000 o/min kan pulverisere et trin fuldstændigt hvis du ikke har prøvet det før. Så vær opmærksom på at slibekop/skive skal passe til bestemte antal omdrejninger. Jeg vil anbefale at komme ned i ​3-4000 o/min. ​

Annonce
Man kan køre til købmand på en cykel, men det kan også lade sig gøre med en lastbil.  
Det er bar efor at sige at ethvert værktøj kan misbruges. En lille vinkelsliber med et diamant slibe skive skal man bruge med forsigtighed. Men så kan det også blive fint.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
BOFH skrev den 24-12-2024 11:06:47

Til udendørs ville jeg vælge en dobbeltradet ala den her, den med 'prikker' er mere til afrensning af overflade etc.

/BOFH 

Smukt - Så har jeg en undskyldning for at købe mere værktøj - Tak :)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis