Varme i anneks

Hej,

Jeg har igennem længere tid bygget mig et værksteds-anneks, og har i den forbindelse trukket gulvvarmeslanger under betongulvet.

Der er også i bygningen håndvaske som gerne skulle fordybes med varmt vand.

I mit hovedhus er der fjernvarme, og der er fra dette trukket et dobbeltisoleret rør med det vand der forsyner radiatorer i hovedhuset og der er trukket koldt vand.

Når jeg i annekset skal omsætte dette til både varmt vand og vand til gulvvarme så tænker jeg jeg skal bruge en veksler/Unit dims - måske som på vedhæftede billede?

Er der andet jeg skal være opmærksom på ? Eller andre løsninger i tænker jeg kunne overveje ?

Jeg har ikke tænker mig at lave det selv, jeg har bare bruge for at forstå mulighederne.

Glædelige jul.

Vh Søren

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror at du skyder over mål. Med mindre annekset ef til heltidsbeskæftigelse synes jecc fx det lyder voldsomt. Synes ideen med at koble varmeslangen til radiatorkredsen lyder rigtig. Så fåf du fremløbstemperaturen reguleret afhængig sf udetemperaturen, og begrænser dit varmetab.
Skal du også bruge varmt vand opvarmet med fjernvarme, skulle du have et ekstra isoleret varmerør ført med frem., eller have din varmeslange tilsluttet direkte fjernvarme, og så bruge en fjernvarmeunit som dit billede.
Jeg går ud fra at du kun skal bruge mindre mængder varmt vand i dit anneks, så jeg vil foreslå at du blot monterer en 15- eller 30 ltr. elektrisk varmtvandsbeholder. Det bliver en langt billigere indtallation - også i drift.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis