Dampspærre i delvis opvarmet garage… noget usikker

Er i gang med ombygningen af garagen. Har fjernet det gamle indvendige træ skelet / spor plader og erstattet det med 100mm Rockwool og 70mm pore beton.
Skal snart i gang med loftet med troldtekt, hvor der kun er plads til 100mm isolering, da der er opbevaring på loftet. (Brædder som gulv på det lille loft)

Jeg har forberedt garagen til at skulle have en diesel varmer, som skal give mig nogle ekstra timer i de kolde perioder.
I øjeblikket tørrer jeg de spartlede vægge med en 3kw el varmer og der bliver pænt varmt i det 40m2 rum.

Og endelig kommer spørgsmålet og beklager at bringe emnet op igen. Men skal jeg opsætte dampspærre? Jeg har læst flere steder - NEJ, ikke i uopvarmet rum som garager. Men jeg opvarmer jo netop en gang i mellem.
(Der er 2 udluftningskanaler i rummet )

Flere og flere har i dag denne konstruktion er jeg sikker på (man skal jo have et sted at gemme sig for konen)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du højst har 100 mm isolering og kun lejlighedsvis opvarmer, skal der ikke dampspærre.

Jeg har en garage med uisoleret betongulv, og 100 mm isolering i væge og gulv, jeg opvarmer kun når jeg er der ude i den kolde tid, bruger et diesel varmluftsfyr fyr, til opvarmning. Bruger ikke garagen til bilen, kun hvis den skal repareres. Jeg har ingen dampspærre, har lige haft loftisoleringen fjernet i forbindelse med udskiftning af taget, det var lige så fint som nyt, det har lagt der i over 25 år.

(der er en fugtspærre under betongulvet)

Bruger sådan et varmluftsfyr, med en almindelig oliebrænder på, dog i en lidt mindre model.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 22-12-2024 23:35:40

Når du højst har 100 mm isolering og kun lejlighedsvis opvarmer, skal der ikke dampspærre.

Jeg har en garage med uisoleret betongulv, og 100 mm isolering i væge og gulv, jeg opvarmer kun når jeg er der ude i den kolde tid, bruger et diesel varmluftsfyr fyr, til opvarmning. Bruger ikke garagen til bilen, kun hvis den skal repareres. Jeg har ingen dampspærre, har lige haft loftisoleringen fjernet i forbindelse med udskiftning af taget, det var lige så fint som nyt, det har lagt der i over 25 år.

(der er en fugtspærre under betongulvet)

Bruger sådan et varmluftsfyr, med en almindelig oliebrænder på, dog i en lidt mindre model.

Super. Det var lige sådan noget jeg skulle bruge 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også