Cementfarver på spær

Hejsa.

Jeg har ifm. at jeg skulle hente julepynt på loftet fundet disse prikker på mine spær og gavle.

Jeg var sidst på loftet i sommers og der var der intet. Det ligner cement rester eller lign.

Nogen der hvad hvad dette kunne være og evt. Handling heraf?

Vh
En bekymret husejer
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa.

Tak for dit svar.

Det giver god mening - vores isolering er ført helt ud.

Hvad gjorde i for at få pletterne væk og hvilet tiltag lavede i?
Vores var en konstruktionsfejl, så det krævede en del arbejde med at fikse tagfoden. Fik det ordnet på ejerskifteforsikringen, så det var fuld skrald med tømrer og stillads hele vejen rundt om huset i to uger...

Har hørt andre hvor taget sådan set har været lavet korrekt, men nogen har så efterisoleret og skubbet isoleringen helt ud til taget, og så er det jo nok bare at skære isoleringen til. Det kan man selv klare. 

En andnen ting, (og jeg er ikke fagmand på nogen måde!!!) undertaget ligner sådan en armeret pressenning, er det et rigtigt undertag? Vil klart anbefale dig at få en tømrer eller en byggeskagkyndig ud at kikke... 

Pletterne går ikke væk, men har ikke nogen betydning fortalte vores byggesagkyndige. De kan skrubbes næsten væk med rodalon og andre algebekæmpelsesmidler hvis man gider, men giver først mening når man har fikset ventileringen af taget.

God jul, håber det bare er lidt ​isoleringsarbejde :)
AllTheGear_ButNoIdea skrev den 23-12-2024 10:26:09

En andnen ting, (og jeg er ikke fagmand på nogen måde!!!) undertaget ligner sådan en armeret pressenning, er det et rigtigt undertag? Vil klart anbefale dig at få en tømrer eller en byggeskagkyndig ud at kikke...

Det var en meget brugt form for undertag, mener det var i 80'erne det blev brugt..

Vi prøver igen, i morgen --
Puha, det var godt at høre Jens, blev sgu helt svedt på NGG's vegne og ville jo meget nødig give dem unødige bekymringer.

God jul til alle
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis