Gulvvarme kreds på basisenheden

Jeg har et 18 år gammelt gulvvarme anlæg fra Neroterm med rumfølere der hedder 868 mhf.
I forbindelse med at det har været sommerslukket har jeg ikke rigtig kunnet få gulvvarmen til at fungere på toiletterne, måske flere rum, har brændeovn så har først lagt mærke til det i de sidste par dage.
Har aldrig kikket på basisenheden før i dag og ser så, at jeg ikke kan se hvilken kreds (fra 1-7) Der tilhører hvilket rum (rummåler)
Kan det passe, at man ikke kan se det, eller er der et lille nr et sted jeg kan have overset??

Mvh Pernille
Der ikke er håndværker 🙄
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skruer alle dine rumføler ned til minimum, så skulle lysene gerne slukke i din basisenhed (undtaget power), derefter skruer du en rumføler op på maks, hvilket gerne skulle tænde den tilhørende kreds i din basisenhed.
Og så arbejder du dig bare igennem de syv kredse.   
Tak det vil jeg prøve

Mvh Pernille
Der ikke er håndværker 🙄
Men tænkte på om der var en måde at se på kredsen hvilket rum den tilhører i huset?
Eller er man bare nødtil at skrue op for en føler af gangen og så vente et døgn til gulvet i et af værelserne er varmt.
Der er nemlig blevet byttet rundt på mine følere, så ved ikke hvor de hører til og tænkte det var nemmere at resætte dem alle.
Det er derfor jeg har brug for at vide hvilken kreds der hører til hvert værelse

Mvh Pernille
Der ikke er håndværker 🙄
Nogle gange er det noteret nede på fordelerrørene, eller måske på slangen, hvor de hører til.
Men hvis der intet er noteret, så er du nok nødt til at skrue ned og så tage et rum af gangen, indtil du har styr på rumfølere og hvilken kreds til hvilket rum.
Du kan også starte med at skrue ned - et rum ad gangen. Slukker der ikke et rødt lys, så prøv at skrue op. Så skulle der gerne tænde et rødt lys. Så kan du notere på aktuatoren hvilket rum aktuatoren hører til. Når du har været igennem alle rum, ved du hvor aktuatorene hører til.
Derefter må du skrue helt ned for et rum ad gangen, og vente til du har lokaliseret hvilket rum hvor der ikke er nogen varme. Du kan sikkert fremskynde processen ved at måle gulvtemperaturen. Du sksl nok kun regne med at finde et rum om dagen. Herefter flyttes den rigtige aktuator over på kredsen.

Søren O
Du kan gå en lidt anden vej, hvis følere er ombyttet. Følere en nemme at flytte det er slangerne ikke. ( aktuatorer synes jeg bør sidde i samme rækkefælge som udgange på styring. 
Samme fremgangs måde med at skrue helt ned, og mærke hvilken gulv der bliver kold. 
Det føler/termostat mærkes så bag på med f.eks. entre og flyttes med det samme ud i entre. Samtidig sætte du et mærke på udgang på styring og aktuator mrk. entre

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis