Køkkenarmatur

Hej:) Jeg har købt et nyt armatur til køkkenet, men blev lidt betænkelig ved at skifte det.
Jeg kan lukke for vandet i bryggerset og også under vasken - dog kun for den varme til venstre. Den kolde, røde hane til højre kan ikke lukkes og er tilsluttet opvaskemaskinen.
Kan jeg bare skifte armaturet? Skal jeg være opmærksom på noget i forhold til den lille hvide boks under den kolde slange, som jeg ikke ved hvad hedder;)
Håber nogen kan svare på det:)
 Amatør julehilsner
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er bedst at lukke de 2 røde kugleventiler under vasken, men et alternativ jo hanen i bryggers. Hvis du har en han der ligger under niveau forskruningerne til køkken batteriet så åbne den. Check lige placering af varmt vandsbeholder - hænger den højere vil det sikkert løbe lidt fra røret ved skift. Når du har skiftet lader du den nye hane stå fuldt åben på både varmt/koldt vand, mens du åbner forsigtigt på hovedhanen.og lader vandet løbe lidt.  Så undgår du at urenheder fra rørene ødelægger de følsomme keramiske skiver. Den hvide boks lukker først, hvis trykket faldet helt på den ene side. 
Ps. sørg for du har alle fittings mv. klar før du skiller noget ad - så tager det ingen tid.

Du lukker for vandet på de to haner vist på billede treog fem. Den hvide boks hører til opvaskemaskinen. Den skal du ikke gøre noget ved.
På billede fire er vist tilslutningen af køkkenarmaturet. Det er her du skiller installationen ad og tilslutter dit ny armatur. Det ser ud til at der brugt 1/2" forskruninger. Det skal du lige sikre dig, at du har inden du går i gang.

fase
Mange Tak begge to. Jeg prøver det.
Cdp, jeg forstår ikke helt sætningen :" Hvis du har en han der ligger under niveau forskruningerne til køkken batteriet så åbne den"?
Mener en hane som ligger lavere end din forsyning til køkken, så kan du tappe lidt retur vand af her, så du undgår vand i køkkenskabet fra det gl. armatur. 

Okay Tak, det har jeg vidst ikke:)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis