Hej
I forbindelse med en mindre renovering af en kælder (med tryk på mindre) sidder jeg lidt fast i hvad jeg gør herfra.
Det er et rækkehus hvor der med tiden er kommet "fugt" ind - men vi snakker 30+ år og selv med det for øje er det ikke meget galt. Men en kælder er vel altid fugtig. Det er et rækkehus, så det er kun den ene side som vender ud, de andre vægge vender mod et nabo-rækkehus
I det ene hjørne af rummet stod der et skab hvor der havde opbygget sig lidt misfarvning/fugt, men igen - der har stået noget op af væggen i +30 år og med det for øje synes jeg ikke engang at det var så galt.
Jeg har banket løst puds af
- i hjørnet hvor skabet stod
- og lidt andre steder.
synes jeg har været alt igennem og der er ikke flere steder hvor puds klart og tydeligt ikke hæfter ordentligt mere.
Jeg ønsker at slippe så "nemmest" som muligt her fra pga. tidspres. men vil naturligvis gerne finde en ordentlig løsning.
A) Jeg overvejer at pudse op med Weber Dry Renovation de steder hvor jeg har banket puds af.
- giver det mening ?
Hvis ja - er der så et trick til hvordan jeg lettest gør det når det bare er rundt langs kanten helt nede ved gulvet?
B) Derudover så er jeg i tvivl om hvad jeg ellers bør pudse op med hvis det bare er mindre steder hvor det føles lidt over-kill at stå og 'svirpe' weber dry ud. og bliver helt i tvivl om hvad jeg evt. bør lappe huller med i en kælder som denne. helt lavpraktisk hvad skal jeg "spartle" huller med?
B) når jeg så har fået styr på hvad jeg gør, så kommer spørgsmålet om maling.
den naturlige følge af weber dry er vel en diffusionsåben maling?
- men kan man godt male ovenpå de steder hvor jeg IKKE har fjernet det gamle med sådan en maling?
Meget i tvivl om hvordan jeg lettest kommer videre herfra. Kælderen er som sagt ikke en voldsom fugtig kælder, men tænker stadig det giver mening at lade væggene kunne "ånde".