Gustavberg toilet Nautic 2017 der siver

Mit Gustavberg Nautic 2017 toilet siver, det er ikke meget men mere dråber der løber stille ned bagers på kummen, så ikke noget man kan se på vandspejlet eller hører.
Jeg har fået skiftet hele den indvendige cisterne for et par dage siden, da det kunne være kalk og det blev udført af autoriseret vvs.
Han næver så at det også kunne skyldes at mit toilet ikke står i vatter.
Og da det stadig siver, så må det være det der er grunden.
Er der noget jeg kan gøre for at stoppe det med at siver, når grunden er at toilettet ikke står i vatter ?
Og hvad er årsagen til at et toilet / cisterne siver hvis toilettet ikke står i vatter ?
Hele cisternen er et komplet sæt man skifter ud, jeg vedhæfter billede af det.
Det vand der siver ud, er vel fra det der er i cisternen, så jeg tænker at skyllet så bare har lidt mindre vand i når man skyller ud, og jeg har ikke hørt at det pludselig er begyndt at fylde i af sig selv, så cisternen når ikke at løbe “tør” ved sivningen.
På forhånd tak for råd og indput 🫶🏻
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
HVis det hele ikke står i vater og indmaden ikke lukker 100% tæt kan d r være en meget lille smule vand der går forbi bundventilen og ud i toilettet.

Prøv at smøre udløbsventilen (og de plastdele der glider mod hinanden) med silikonefedt. Det kan nogle gange tage det. Bør gentages et par gange om året.

Det kan også være det blot er restvand i rørstykket mellem udløb og skål der langsom tømmes med få dråber ad gangen.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Tak for svar
Jeg talte med en af Gustavberg’s service partners og de havde ikke hørt om, at det skulle kunne skyldes at et toilet ikke står i vatter.
Men nævnte at det kunne være kalk som de nogen gange banker af ved service.
Kan rest vand der ligger i rørstykket, gøre at der stadig siver dråber ned, efter 6-8 timer hvor det ikke har været brugt ?
Og i forbindelse med at det ikke står i vatter, så hælder toilettet lidt i venstre side , men dråberne løber ned i skålen, løber i midten og lidt mod højre side, så modsat den side den burde hælde til.
Det gav heller ikke helt mening for den VVS’er der skiftede det, og nævnte det med vatter.
Normalt er der to muligheder for at det siver. 

Enten så er bundpakningen groet til i kalk /snavs - eller også så er det fyldeventiler som ikke lukker, så der løber for meget vand ind der løber ud af overløbet.
Hej Thomas
Hele den indvendige cisterne er blevet skiftet for ca. 14 dage siden, og der tænker jeg at også bundpakningen blev skiftet, da man skiftede hele indmaden.
Eller er bundpakningen ikke en del af det ?
Jeg har vedhæftet et billede af den indvendige cisterne de skiftede.
Hvis ikke den er en del af det, kan jeg så selv skifte bundpakningen ?
Det sivede og derfor fik jeg udskiftet den indvendige cisterne, men siver forsat så derfor tænker jeg ikke at det skyldes flydeventilen da det er helt nyt.
På forhånd tak :-) 
Prøv at skil ad og samle igen. Altså omkring bundpakningen.

Så kan det være det holder tæt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis