bruge 5v driver som strømforsyning til hubs

Hey

,, det er muligvis den forkerte kategori, men hvilken er den rigtige 😊?

Jeg er igang med at få sat alle mine hubs i system. Dvs samle dem i et teknikskab, der kun er 47mm dybt, hvilket gør at stikdåse med de originale ladere i ikke kan være i skabet.
Jeg har 6 hubs, og en switch der  alle kører 5V. De 4 af de originale ladere leverer 5w,  2 stk  leverer 10W. 

Kan man bruge f.eks en 5v 60w led driver, eller større, så der plads til flere 5v dimser i fremtiden, som strømforsyning i stedet? 

Altså en lader i stedet for 6 ladere..?

Er der noget specielt ved Led drivere sammenlignet med almindelige ladere?
og hvis, så kan jeg vel bare finde en 5v strømforsyning, eller?

På forhånd tak for svar.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Led drivere giver ofte en mere støjfyldt spænding end elektronik bryder sig om. Jeg vil anbefale at du bruger en bedre strømforsyning, hvis det er til elektronik.

Hvad er det for en type hubs, du har så mange af? Ethernet, USB eller noget andet.
GodeVen skrev den 20-12-2024 08:43:16

Led drivere giver ofte en mere støjfyldt spænding end elektronik bryder sig om. Jeg vil anbefale at du bruger en bedre strømforsyning, hvis det er til elektronik.

Hvad er det for en type hubs, du har så mange af? Ethernet, USB eller noget andet.
Det er Philips Hue hub, Ikea Dirigera, SmartThings, Sonoff RF hub, Sonoff Zigbee hub, en switch, og et par Sonoff Uni. 
Jeg har fundet en mobil lader der kan lave 5x 12w så de fleste vil nok kunne køre på den, da kun 2 bruger 10w, og resten 5w hver.
Så hvis jeg bruger 2 stk af dem. 
Det er for at slippe for en stikdåse med plads til mere end 8 stik.. 9 hvis min router også skal have lidt strøm😂

En mobil lader er en bedre løsning.

Det lyder næsten som om du køber en hub, hver gang du køber noget nyt "smart" udstyr. Hvis du har en Hue-hub, burde det ikke være nødvendigt med en Ikea, osv.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis