Smatværk

Er det bare den årlige lapning med rigelige mængder grus, der må til eller er der andre og mere brugbare løsninger? Ville det være praktisk at "høvle" midten ned med fx en nabos frontlæsser med skovl og så gruse hele vejen? 

Efter at have udskiftet GD med familiecontainer, er sådan noget terræn som at køre på brun sæbe i Norge om vinteren uden snekæder. Jeg skal Ikke ud i at lægge fliser, dræne eller asfsltere eller noget, da det bare er en markvej, som vi dog bruger ret hyppigt, og med årstidens regnmængder er det nærmest umuligt at komme rundt i svinget, der er nul greb.

Tak! 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
et beste er knust beton , men sporene skal fyldeshelt op
Optimalt få skrællet mider rabatten og evt også i siderne, og fyld op med eks. knust beton som foreslået i indlægget over,
og få lavet fald så vandet kan løbe af..

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du ikke lige har adgang til knust beton kunne du bruge 0 - 32 mm stabil og fylde op til niveau af sider eller midte alt efter hvad der er højest.

fase
En ulempe ved knust beton ef at det støver når det er tørt. ​

Søren O
Søren O skrev den 19-12-2024 19:58:19

En ulempe ved knust beton ef at det støver når det er tørt.

det støver kun hvis det ikke er kørt sammen

og knust beton kan langt bedre klare vand end stabilgrus kan
Annonce
Jeg er helt enig med bredker. Jeg bruger også nedknust beton til vores vej. Og alt støver når der har været tørke i 3 uger.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det allervigtigste ved grus / markveje er at der ikke kan stå vand nogen steder. Det betyder at du skal have midterrabat og rabat i venstre side skrabet væk ( jeg aner at terræn falder ned til venstre. Så skal det laves så vejen skråner en smule den vej. 
Der kan naturligvis også fyldes op men det er noget dyrere i materialer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis