køkkenvask/afløb næsten stoppet vvsNovice 7 18-12-2024 23:12 HejJeg bor i lejlighed på 2. salpludselig er min køkkenvask meget langsom om at komme af med vandet.Jeg har renset vandlåsen i den røde firkant på billedet, men det gjorde ingen forskel.Er der nogle der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre? 7 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30533 7480 18-12-2024 23:20 Det er ok at rense den viste vandlås, men det kan sidde højere oppe. Altså snask i den brede del øverst. Hvis det kun er vasken der driller medens opvasker kan komme af med vandet.Så skilt det helt ad og få det vasket ren. opvaske afløb skrues af, rør ude til højre og den opad skrues af. Husk at have vaskefad under så du opfanger de pakninger der sidder alle steder. Og se efter hvordan de sidder. Den øverste del skruer du af med den skrue som sidder i midten set oppefra i vasken. Tag det ud på badeværelse og vaske det hel rent. Ja jeg har glemt at der var adskilte rør under vasken og så begyndt at åbne for vandhane oven over Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
vvsNovice Trådstarter 7 18-12-2024 23:43 Tak for svar. Nu har jeg renset den også og den vandrette også, altså gul, blå, rød på billedet og det hjælpen ikke.Opvask maskinen har også svært ved at komme af med vandet så det kommer delvist op i køkkenvasken har jeg lige fundet ud af.Kan jeg gøre mere selv, eller skal der en VVS mand ud og rense afløbet med special udstyr?
djaydjay 1454 7200 19-12-2024 00:29 Du kan forsøge med en flere grydefulde kogende vand.En flaske afløbsrens (kan købes i næsten alle dagligvareforretninger), følg brugsanvisning.Et lille rensebånd, koster omkring en 20-er i Jem&Fix (kaldes køkkenrensebånd).En svupper (du kan få et sæt med rensebånd og svupper i Jem&Fix) og sikkert mange andre steder.Svupper kræver at du spærrer afløb fra opvasker (skru afløbsstuds af, læg et stykke plastik imellem og skru på igen). Du skal så med vand i vasken bruge svupperen, mens du blokerer overløb fra vask med håndflade, så luften ikke fiser den vej.En svupper brugt rigtig har store kræfter, og kan løsne en forstoppelse længere nede i røret.
karl smart 2276 2600/2700 19-12-2024 11:02 Jeg ville vende vandlåsen (den i rødt) en halv omgang , så kommer afløbs siden højere op Mvh S.H. Tillid er godt men kontrol er bedre.......
vvsNovice Trådstarter 7 19-12-2024 11:29 Varmt vand og en svupper fixede det, tak for gode råd til alle Annonce
ev elmand 30533 7480 19-12-2024 11:30 Det var nok svupperen. De kan meget når man bruger dem rigtig. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
SørenWR 2 4891 27-01-2025 14:21 Man kan også anvende en vandstøvsuger i stedet for svupperen: Fyld vand i afløbet og sug straks efter. Det klarede problemet hos os. Trædrejeren i Krattet