Isolering af skur

Hej, vi har et skur med ensidet hældning (det står op mod husets ydermur). Vi kunne godt tænke os at gøre det frostfrit, så det kan bruges som hobby-værksted i vinterhalvåret (her tænker vi bare en olievarmer eller lign. til de få dage hvor det skal bruges).
Dem som har bygget skuret, har heldigvis overdimensioneret det fra starten, så der er brug spærtræ af 145x45 mm til tagkonstruktionen, så der burde jo egentlig være mulighed for at lave et koldt tag med 100mm isolering, efterfulgt af en dampspær og så til sidst et lag forskalling + gips. Eller har jeg gang i noget helt tosset/ulovligt her?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige nu er det bare nogle 100mm tykke (eller tynde) vægge med lag/på/lag uden på, men tanken er noget vindspær uden på, så klemmelister så der kommer luft/ventilation ind under, og til sidst noget ny træ- eller kompositbeklædning
Thomas_Mygind skrev den 18-12-2024 19:08:07

Hvad med isloering ?

Her tænker jeg også bare 100mm, så der er det samme i væg og loft. Andet vil jo umiddelbart kræve en (større) ombygning af det nuværende

Det lyder rimelig. Du skal nok være opmærksom på udluftning under din tagflad. Sprække ved udhæng nederst, 50 mm afstand til isolering og så en form for udluftning øverst.
Hvordan det præcis skal laves kan jeg ikke fortælle uden at se et par billeder af skuret så man kan se hvordan det er koblet på huset, tagtype osv. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også