Kogeplade montering

Hej,
Jeg har købt et gammelt hus og står nu over for at tilslutte en ny induktionskogeplade. Der er mulighed for at tilslutte den til to faser (220V eller 400V).
Jeg er dog lidt i tvivl om, hvordan den tidligere kogeplade var forbundet, da der er mange samlemuffer i installationen. Det jeg kan se, er at den gamle kogeplade også har 4 ledninger (sort, brun, blå og gul/grøn), hvor den brune ledning er blevet mufflet af.
Vil det give mening, at jeg tilslutter den nye kogeplade præcis efter samme mønster? 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Yderligere info: De to ledninger der kommer fra væggen, indeholder begge en brun ledning og disse er forbundet i en samlemuffe. Som nævnt tidligere er der også en brun ledning fra den gamle kogeplade, som er afisoleret og forbundet med en muffe.
Jeg går derfor ud fra, at hvis jeg skal tilslutte den nye kogeplade til 400v (man kan også køre 220v), skal jeg blot forbinde alle ledninger korrekt i forhold til farverne. Det inkluderer også at tilslutte den brune ledning fra kogepladen til samlemuffen, hvor de to andre brune ledninger allerede er samlet. Eller tager jeg helt fejl?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis