Hej alle.
Jeg har for et halvt år siden købt et hus på landet. Det er fra 1920. Loftet trænger til ny isolering ned mod stueetagen, og første trin i processen har været at sætte vandplader op. Det gjorde vi i september sammen med en tømrer. Lige nu er vi i gang med at isolere over et værelse, som har stået uisoleret mod loft i.. flere år. Over et tilstødende værelse har vi fjernet isolering og taget loftet ned (det hang pga. manglende vedhæftning i forskalling) og i dette rum er der nu åbent op til det kolde loft. I de to værelser har vi ikke haft varme på, da de jo er/har været uden isolering. I dag opdagede jeg så, at et af brædderne i gangbroen var fugtig, måske med skimmel (det er smadder beskidt, så det er faktisk svært at se hvad der er hvad.)
Hvad kan være årsagen til fugten? Jeg vil mene, at loftet er velventileret også efter der er kommet vindplader op, der er selvfølgelig taget højde for afstand ud til tagpladerne.
Er der noget vi hurtigt kan gøre for at komme problemet til livs? (Det er en lidt længere process at få loft, dampbremse og isolering op i det åbne værelse.., men det duer jo heller ikke med fugt på loftet).
Mange tak på forhånd!
Vh. Siv