Bundrem. trykimprægneret eller ej?

Jeg skal til at bygge et mindre udehus. Jeg synes dog det er enormt forvirrende om man laver bundremmen af trykimprægneret eller om det er unødvendigt så længe ​jeg husker at lægge murpap ​på min sokkel.

Jeg synes jeg får lidt blandede råd, så vil i ikke hjælpe lidt :)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bundremmen skal holdes tør ved konstruktiv træbeskyttelse, så det giver ikke værdi med trykimprægneret træ.

Selvbygger med stort S. 
Jeg har selv brugt bundremme i trykimprægneret, måske unødvendigt, men en beskeden merudgift, jeg har brugt trykimprægnerede reglar...

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 17-12-2024 12:53:20

Jeg har selv brugt bundremme i trykimprægneret, måske unødvendigt, men en beskeden merudgift, jeg har brugt trykimprægnerede reglar...

Det var ikke fordi trykimprægneret er dyre, men derimod fordi spærtræ er normalt bedre og mere lige.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 17-12-2024 13:34:04

je_ns skrev den 17-12-2024 12:53:20

Det var ikke fordi trykimprægneret er dyre, men derimod fordi spærtræ er normalt bedre og mere lige.

Spærtræ findes også i trykimprægneret...

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også