Profilbrædder på gipsvægge

Hej 

Vi har overtaget et sommerhus fra 70 med indvendige vægge af gips. Disse er blevet tapetseret med hessian / glasvæv. Da vi ønsker et andet udtryk med profilbrædder overvejer jeg at montere dem direkte på gipsvæggene i stedet for at fjerne disse. Jeg ville sætte dem op efter at have lokaliseret bagvedliggende reglar. Skal der være afstandsliste til gipsvæggen i denne forbindelse? Er der andet jeg bør være opmærksom på?

Mange tak 

Dbh  
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds. 
Der behøver ikke at være afstand imellem brædder og gipsvæg. Men de oprindelige forskallinger bagved gips er oftest lavet lodret, så hvis det er meningen at brædder skal sidde lodret er du nødsaget til at sætte en liste eller lignende på tværs for at det kan passe til brædder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvis du skal have lodrette profilbrædder kommer du næsten helt sikkert til at mangle noget at sømme i da man normalt ikke laver noget på tværs bag gips.
Hvis du ikke har noget imod at miste yderligere 22 mm af rummet kan du bare sømme forskalling på tværs, ellers skal gipsen af.

Selvbygger med stort S. 
Jeg vil også anbefale at tage gipsen af. Der er måske stikkontakter hvor ledninger ikke kan nå til at dåsen flyttes med ud. Og det havde du naturligvis planer om ! ! ! 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mange tak for jeres svar. Vi havde forestillet os vandret montering. Jeg får tjekket op på om ledningerne er tilstrækkelig lange inden jeg sætter brædderne direkte på gipsen.

Dbh
Frederik 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også