Kloark

Flyttede 1/3-24. De nye ejer har nu problemer med kloark. Vi fik lavet kloarken feb. 2021.
Er det virkelig vores problem.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer an på hvilke problemer de ny ejere har.

fase
Køber har fået undersøgt det og der er bagfald. Jeg har selv kontaktet kloarkfirmaet og de vil gerne rette det, dog mod betaling.
Det bør være dækket af enten ejerskifte eller husforsikring hvis det er lavet lovligt og med regning.

Hvis det er uautoriseret arbejde og tilmed lavet ulovligt, kan jeg da godt forestille mig regres.

Udfordringen er, at det problem, du vil beskrive, givetvis er samme problem som nuværende ejer googler en løsning på. Så personligt ville jeg bede om en skriftlig henvendelse med konkretisering af problemet og hvori de mener dit ansvar gøres gældende. Dernæst ville jeg nok enten kontakte min nuværende forsikring indeholdende retshjælp eller skippe direkte til min advokat. Jeg ville i hvert fald ikke indgå i yderligere dialog herom med dem, der potentielt vil rejse en sag mod dig.

Tilføjelse: hvis det er i kategorien “hvor er x” ville jeg høfligt svare og henvise til at de kontakter fagfolk fremadrettet. For næsten uanset hvad du gør risikerer du at gøre dig selv ansvarlig. 
Hvis det er lavet af en autoriseret kloakmester, står han inde for det er lavet korrekt, som jeg ​husker er det 15 år efter det er lavet..
​Så er der fejl på systemet, ​skal han udbedre u/b

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis der er bagfald på kloakken, skal entreprenøren selvfølgelig rette fejlen uden beregning.

fase
Annonce
hvis kloakfirmaet ikke har lavet en afvige raport og indsendt den , pga det ikke er muligt at overholde retningslinierne , så er han ansvarlig 
så han er forpligiget til at udbedre det ub
I har selvfølgelig ansvar for hvad I sælger. For at undgå økonomiske overraskelser ved salg af egendomme, er der indført det, der kaldes en ejerskifteforsikring. Hvis køber har tegnet en sådan, vil I som sælger have betalt halvdelen af prisen på en standardforsikring. Forsikringen bør dække. Hvis de ikke har tegnet en sådan forsikring, vil de ofte miste retten til at reklamere. Men det vil fremgå af jeres salgskontrakt.  

Så min anbefaling er at undersøge jeres salgskontrakt, for at se hvordan i står. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis