LED fyrfadslys med fjernbetjening

Jeg er “glaskunstner” og har i flere år arbejdet med at bruge vore gamle blyglasvinduer til noget kreativt. Blandt andet disse juletræer. Hidtil har jeg haft almindelige batteridrevne fyrfadslys i dem, men er træt af at gå og løfte glasset af og på for at betjene lysene.
Det ville være smart med lys med fjernbetjening, men kan fjernbetjeningen virke, når lysene er under glasset ?
Er der nogen, der evt kan afprøve det inden  jeg køber lys med fjernbetjening?

Når lysten driver værket
Jeg er “glaskunstner” og har i flere år arbejdet... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svaret. Jeg forventede ikke at blive rig, men aner ikke hvor jeg skal komme af med det. Tror jeg lægger det til miljøfarligt affald i den udleverede kasse.

Jeg har nu købt 16 fyrfadslys hos Harald Nyborg til 80 kr inklusive batterier i lys og fjernbejening. Fjernbetjeningen fungerer fint  gennem mine glasjuletræer.

Problemet er altså løst. Batterierne er knapbatterier Cr2032. Er der forskel på hvor lang levetid disse batterier har ? Husker at de meget gamle pc skulle have skiftet batteri af samme type efter mange år. Det ligger nok 20 år tilbage. Dengang kunne jeg både skifte batteri, HD og ramblokke. Den tid er forbi 🥴😏

Når lysten driver værket
Dit blyaffald afleverer du på genbrugspladsen i metalaffald Det hører ikke til i den røde kasse med miljøfarligt affald.
Dine 2032 batterier varer indtil, der ikke mere er lys i LED pærerne og afleveres også på genbrugspladsen.
Mine anvisninger gælder for djævleøen. Måske er der andre regler på den kristne side af DK    

fase
Jeg skal ikke have penge for det gamle bly, bare af med det.

Når lysten driver værket
Kanmandet skrev den 12-12-2024 17:59:02

Tak for svaret. Jeg forventede ikke at blive rig, men aner ikke hvor jeg skal komme af med det. Tror jeg lægger det til miljøfarligt affald i den udleverede kasse.

Jeg har nu købt 16 fyrfadslys hos Harald Nyborg til 80 kr inklusive batterier i lys og fjernbejening. Fjernbetjeningen fungerer fint  gennem mine glasjuletræer.

Problemet er altså løst. Batterierne er knapbatterier Cr2032. Er der forskel på hvor lang levetid disse batterier har ? Husker at de meget gamle pc skulle have skiftet batteri af samme type efter mange år. Det ligger nok 20 år tilbage. Dengang kunne jeg både skifte batteri, HD og ramblokke. Den tid er forbi 🥴😏

Ligesom med andre batterier er det forskel. Ofte er mærkevarerne en tand bedre og holder noget længere - men prisen er tilgengæld så også langt højere.

Bly skal på genbrugspladsen som metal - eller i metalbeholderen til renovationsmedarbejderne i husstanden i fx kbh kommune

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis