Skal PL dåse føres til underkant af troldtekt?

​Skal pldåse går helt igennem troldtekt så de flugter med underkanten eller må de gerne flugte med overkanten?

Lmchm
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dåsen eller forlængelsen skal flugte med underkanten.

fase
Ok - jeg har lige læst lidt videre og synes at kan se at den kun skal føres til underkanten ved brandbare materialer som træ - men det gælder vel ikke troldtekt?

Lmchm
LMCHM skrev den 10-12-2024 12:11:13

Ok - jeg har lige læst lidt videre og synes at kan se at den kun skal føres til underkanten ved brandbare materialer som træ - men det gælder vel ikke troldtekt?

Nu er det vel også et definitionsspørgsmål. Troldtekt er defineret som svagt brændbart. Så det er lidt op til dig at afgøre, om du vil føre dåsens afslutning ned til underkant. I øvrigt skal ledningerne også kunne nå ned i lampeudtaget.

fase
Spørger primært for at høre om en byggesagkyndig har sovet i timen. 

Lmchm
LMCHM skrev den 10-12-2024 13:33:19

Spørger primært for at høre om en byggesagkyndig har sovet i timen. 

Nej, det tror jeg ikke. Den byggesagkyndige skal udføre "ikke destruktive undersøgelser". Det betyder, at der ikke adskilles bygningsdele ved undersøgelsen. I øvrigt er det vel den, der udfører elrapporten, der skal gøre opmærksom på eventuelle fejl i elinstallationen.  Du skal være opmærksom på, at elrapporten er udfærdiget som stikprøveeftersyn og, at den dermed ikke kan omfatte alle eventuelle fejl, der måtte forekomme. Hvad der er undersøgt, er beskrevet i elsynsrapporten.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis