Afmontere kloakrør Xzebetz 153 1804 10-12-2024 10:06 Hej,Jeg skal have afmonteret noget kloakrør. Men det er fuldstændig fastlåst efter mange år.Inden jeg begynder med lidt mere "voldelige" metoder som at skære vil jeg høre om de røde/orange kloakrør kan tåle silikonespray/WD-40? 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 12997 10-12-2024 12:31 Lidt varme med en varmepistol/hårtørre vil muligvis hjælpe.Jeg har haft held med at bruge en stor rørtang der kan gabe over 110 mm, og så kunne dreje røret rundt, så det kan adskilles.. Giv det bare noget WD-40 det skader ikke, men kan ikke trænge ind forbi gummipakningen..Men ellers må du jo skære det fra hinanden.... Vi prøver igen, i morgen --
Xzebetz Trådstarter 153 1804 10-12-2024 13:22 Nå, WD-virkede med det ene kloakrør. I hvert fald den lille del. Er løbet ind i et andet problem. Jeg er med på at det er aut.-krævende arbejde.Kloakrørene har kun samling. Men ønsker at flytte det kommende afløb. Efter samlingen. Kloakrøret løber desværre usamlet ud igennem sokkel. Kan man dele et kloakrør og samle det igen uden det korrekte endestykke?Se billede. Blå cirkel er hvor vi ønsker det nye afløb. Gerne uden at skulle udenfor soklen.På forhånd tak.
je_ns 12997 10-12-2024 15:12 Ja du kan sætte en muffe på, røret skal skæres over så det er lige, der afgrates kraftigt udvendigt, indvendigt fjernes bare evt grater.Som denne her LINK(der findes også en udgave der hedder skydemuffe, men der skal man være meget opmærksom på at samlingen ligger midt i muffen) Vi prøver igen, i morgen --
Xzebetz Trådstarter 153 1804 10-12-2024 17:09 Tak for svar. Får en kloakmester ud i overmorgen og fikser det præcis som det på billedet.Da der er gravet ud er hans pris meget fair i forhold til at jeg selv skulle rode med det uden super meget erfaring.