Jeg er ved at lave renovering på sommerhus og er stødt på nogle problemer i forbindelse med at sætte dampspærre op.
Jeg vil helst ikke dække min kipbjælke med plastik, da den skal være synlig. Vil det være ok at hæfte spærren fast i sidderne i stedet for at dække den? Vil det være nødvendigt at lukke træet med f.eks. lak for at forhindre fugt i at trænge igennem til konstruktionen?
Et andet spøjst problem er en tilbygning, hvor man har taget et hus og sat på siden af mit sommerhus. Man har så fjernet hele væggen på sommerhus og fjernet yderbeklædning på tilbygning og sat dem sammen. Der er dampspærre i tilbygningen, men det er jo ikke ført igennem over toprem, så det jo ikke tæt hvor bygningerne er sammengjort, hvis jeg ikke gør noget. Jeg mener jeg har 2 valg: enten pakker jeg hele væggen ind i plastik og betragter den som en ydervæg eller jeg laver slidser i dampspærren i loftet og fører det "igennem" reglar i væggen, fastgører det til dampspærren i væggen på¨"den anden siden" og tætner op til reglar. Ved ikke om det giver mening. Billedet er taget fra sommerhus og ind i tilbygningen. Der er som sagt dampspærre i tilbygningen på "den varme side", men det vil jo ikke lukke af på sommerhussiden.
-I reject reality and substitute my own.