Ryzen driver kan ikke installeres efter Win11 update i går

Hej. 
Efter en "større" Windows 11 opdatering i går, får jeg en pop up vindue om at en Ryzen driver ikke kunne installeres. 
Så vidt jeg ved er det kun min CPU som hedder Ryzen på min PC. 
Jeg har læst noget på engelsk efter jeg har trykket på "Få mere at vide", men jeg få ikke mere at vide - det er for avanceret.
Jeg har forstået det som om jeg skal fjerne en beskyttelse imens driver bliver installeret.
Er et noget i min Norton 360 som skal afbrydes? 
Og hvordan fortsætter jeg installation af denne driver?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at trykke på "Få mere at vide"? Der står måske noget om løsningsmuligheder.
Evt. prøv at deaktivere Norton inden du prøver at installere driveren igen.

Kurt B. Andersen
Tak. 
Ja, jeg har trykker på " Få mere at vide" Men forstår ikke noget af det. Det er lidt for avanceret:

https://learn.microsoft.com/da-dk/windows/security/application-security/application-control/app-control-for-business/design/microsoft-recommended-driver-block-rules?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR14yf-FFVkbM0rTPWE_bMju0z67LnKzDr_ENAnHApPEcrPHy9gXMMq0KnE_aem_8j_pAieR1iUnajurafJQzw

Jeg har læst om det på Microsofts support chat og som på billedet, dvs jeg har slået det fra, men pop-up  vindue kommer igen når jeg slå "blokerings liste over sårbare drivere" til.
Det er åbenbart et kendt problem, idet driveren bruges til at overclocke cpu, hvilket ms vil forhindre.
De har beskrevet, at man i stedet bør afinstallere den, da man ikke har brug for den. 
Afinstallation af driver
Der findes flere forklaringer, bl.a. også med youtube videoer
Div link​​​

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere