Hvad gør man med et naturgasaftræk/skorsten når man har fået Fjernvarme?

Vi har nu fået fjernvarme i stedet for naturgasfyr, og står nu tilbage med et naturgasaftræk/skorsten som vi gerne vil høre jeres input til om man kan blænde den af med succes eller om det eneste rigtige er at få den fjernet og lappet hullet derefter. Hvis det er at få den fjernet og lappet hullet, har i så et bud på hvad sådan noget skal koste eller kan man gøre det nemt selv?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må komme med lidt mere info.
Hvad slags skorsten, hvad slags tag?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Velkommen på lds.
Det bør du fjerne og lappe hullet. Præcis hvordan kræver f.eks. et billede udefra så man kan se tagtypen. Skorstenstypen kender jeg sikkert. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for at kommentere og her er billeder af tag og skorsten.
Jeg håber det kan hjælpe med at præcisere hvad man kan gøre og om det kræver en tømmer. 
Ja det var også den type jeg havde i tankerne. 
Hvis du har et par ekstra tagsten, så piller du den ned, og sætter ny tagsten i. De kan bare skubbes op under når der er plads.  Når den sidder så tæt på kip, så vil der kun komme meget begrænset med vand på undertag, så det kan du bar klæbe noget plast under med dampspærre tape. 
Der skal jo så repareres lidt på loft i baggang. 
Ja det kan en tømrer klare, men folk der er her på denne site, har ofte allergi over for håndværker regninger, så det er noget man selv laver. Du ved det med skat og moms kan godt give smerter 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis