Fjerne et par cm beton i gulv?

Hej, 

Jeg skal have gulvvarme i køkken-alrum, og vil gerne undgå at brække op og starte fra bunden.
Vil gerne høre om det er muligt på en måde at fjerne et par cm. af et betong gulv, altså bringe gulvet ned i niveau uden at skulle brække hele gulvet op. 

Pointen er at jeg vil ligge gulvvarmeplader under et klikgulv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan vel i princippet slibe det af. Jeg tror nok det hedder en betonhøvl det udstyr som kan gøre det, men du skal nok forvente at det bliver en dyr affære.

En anden ting du skal tænke på er gulvets bæreevne. Det er jo nok lavet med en bestemt tykkelse fordi der er regler for den slags. Der er nok noget isolering eller lign nedenunder. Hvis nu gulvet er 10cm og du tager 2-3 cm af, så reducerer du gulvets bæreevne en del. Så kan det være, at du en dag holder fest og der er hoppedans på gulvet, hvor dine bekendte "Tordentvillingerne" på hver 150kg skal lave en hoppekonkurrence og knæk, så har du en revne et sted i gulvet... Om det er et realistisk scenarie ved jeg ikke, men jeg ville i hvert fald være påpasselig med det...

Det vil være 10 gange lettere at hugge gulvet helt op end det med at tage et par cm af gulvet.
En anden ting er isoleringen under gulvet. Hvis den ikke er i orden, så får du for stor varmetab nedad. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis