Boblende maling på pudset facade

Hej LDS’ere :-)
Jeg har en stænkpudset gavlfacade som har det temmelig skidt, hvor der nu er boblende maling som skaller af som ses på billederne.
Hvad tror i er årsagen til så medtaget en facade fyldt med små revner og boblende maling? Og hvad vil en løsning være?
På forhånd tak 👍🏼
Vh
Frederik
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er der malet med? Og hvor langt tid er der gået mellem pudsning og maling?
Hej Nigo,
Hvilken maling og tid mellem hver ved jeg ikke, da jeg overtog huset for 1,5 år siden. Jeg ved dog at huset har været en anden farve, så formentlig malet over med denne grå..
Vh
Frederik
Mit bedste bud er at malingen ikke er nok diffusionsåben nok eller muren har været for fugtig/nypudset.

Plast/olie baseret maling der markedsføres som “diffusionsåben” er det ikke altid nok eller hvis der er puttet mange lag på.

Måske har sælger været lidt frisk og bare shinet hytten op inden salg uden at bekymre sig alt for meget om holdbarheden?
Det nemme svar (og trælse løsning) er at få skidtet af og så male med en velegnet maling. Men der er jo ret omfattende…
Hvor gammelt er huset og hvad er der under pudsen? Mursten?

Jeg synes tit jeg ser den slags problemer. I min bog er en pudset og malet facade opskriften på konstant vedligeholdelsesarbejde 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også